Thursday, October 12, 2017
Belajar Gaya Salafus Soleh
How to achieve your dreams ?!
⇾ short term goals (5 years)
⇾ long term goals (10 years)
2) Placed all your energy, all your will power, all your effort, everything back of that goal
3) Do something every day to make you step forward to cherish your goals. ~everyday okay !!
Sakit itu penghapus dosa, In Shaa Allah
Selalu aja demam , emm antibodi lemah agaknya,
Sakit betul tekak ni,
Hmmm.
Rasa macam tekak dihiris aja,
Sebab rasa macam sedang luka sekarang ,
Hmmm,
Tangan juga lenguh,
Barangkali terilap position tidur ni ,
Tidak tahu mahu tulis apa lagi , nak baca buku punn tak larat
Terpaksa view di dropbox aja.
"SAKIT ITU PENGHAPUS DOSA"
Wednesday, October 11, 2017
Congrats pt3 2017
Congrats guys - dah habis ye PT3 ,
Haa dengar cerita dah ade nak fly ke JB petang ni ,
Okay lha , i tak halang u olls ,
But ingat result belum keluar,
Time ni laa nak berdoa dipermudahkan urusan ,
Semoga Allah lembutkan hati pemeriksa kertas kalian,
Gred jatuh _
(hahahha i just kidding ,
Tapi ni ar antara doa aku dulu , sebab aku rasa exam sejarah SPM 2015 aku susah ,)
Hehehehe , dont tell others k :)
Okaylha , for my little sister , jage diri after exam jugak k , bukan sebelum exam je kena jage diri ,
Tata guys , nak layan movie nut job jap ,
Tips Untuk cemerlang SPM 2017
Haa , dah tengok jadual ? Belum ?
Download kat KPM sekarang , untuk kemudahan korang k ,
Plan sekarang ,
"Orang yang gagal merancang , adalah orang yang merancang untuk gagal"
Tahu bila anda exam , tarikh , waktu ,
Untuk exam petang ,
Jangan minum air berkabonat @ air gas and makan nasi @ berkarbohidrat ,
Elakkan , kalau tak terlena la petang tu ,
Setiap gap / hari tak exam - plan sebaik mungkin , apa nak di study ,
Apa nak dibuat , pastikan waktu digunakan untuk study subjek akan datang
And In Shaa Allah akan berjaya -
Simple step , but people jarang boleh buat , time gap laa nak rehat , konon tension sangat ,
Banyak lagi ujian time gap , jangan tergoda k,
Apa yang berlalu biarkan berlalu _
REZEKI apabila memberi makan kepada kucing
title kucing ini, okay macam ini cerita dia.
ada kucing selalu main kat belakang rumah aku,
aku bagi kucing ni makan ,
then aku cakap,
Ya Allah , kalau dengan memberi makan kepada kucing , akan memberi rezeki kepada ku,
maka kurniakan aku rezeki .
Alhamdulillah , aku dapat dua interview pada 29.09 dan 10.10 .
Semua itu berlaku dengan kehendak-Nya guys..
ni bukan first lha , second
dulu aku ada bela kucing , her name is CICI ,
my first kucing , a week after that,
cikgu panggil, ada hamba Allah sedekah RM500.
so aku minta parents jangan buang kucing tu,
dan dia membesar sehingga mengurniakan aku tiga anak saudara ,
Alvin , Simon , Theodore ,
Dia kucing yang paling mendengar kata tau , i miss her (aku tahu kena guna it , tapi aku nak pressure yang cici ni perempuan, hahaha)
aku tak tipu , ini kisah benar aku , bukan orang lain.
so , from now, beri lah rezeki kepada kucing , dia bukan nak semua ikan dalam peti, seekor pun jadi.
tak miskin pun kita.
My Dear Mama
always cook for me, actually i love her dessert , not simply love , love it damn much,
so mama bekerja di warung kecil milik kakak nya yg dikenali mak . mama ni antara customer yg aku still contact , and customer paling rapat yg faham masalah aku, dengar rintihan aku, aku baru kenal few months , but she was too kind , bebelan die, semua tentang dia , emm dah lama tak jumpa mama , ingat an jumaat ni nak singgah kat mama ~ melepak dulu sebelum kerja , aku an kalau dia pegang tangan aku , mesti sebak gile , ta tahu pehal doe , pernah sekali , aku salam dengan die time raya, dush , menangis , rasa kasih sayang mengalir , caring seorang ibu :)
everytime tanye "adek dah makan?barang mama , nak bayar kat adek taknak bayar kat kak aini" then bertekak dengan lah dengan kak aini, then gelak mama akan memenuhi redmart , thats what me love her, yeah ! mama suka bergurau , everyone know that :) dan nasihat mama selalu padu , hahaha
thanks mama , selalu dengan adek till now ~
Tuesday, October 10, 2017
Kejayaan Tidak Pernah Datang Bergolek
Aku doakan adik aku berjaya dengan cemerlangnya dalam Pt3,
Not just for her , her friends and for all candidates -
Temuduga Pembantu Tadbir Perkeranian/Operasi N19
Alhamdulillah , pagi tadi terima mesej , panggilan temuduga pada November ini, di Menara Ansar jugak .
Heee 😆
Alhamdulillah semalam telah selesai Pembantu Akauntan N19
Dan Hari ini Allah datangkan rezeki lagi ,
In Shaa Allah aku akan buat yang terbaik untuk masa depan aku.
Pray for me guys.
Monday, October 9, 2017
Soalan Temuduga Pembantu Akauntan Gred W19 ~
Detail pasal family -
Isu semasa terkini-
kenapa anda layak -
apa kelebihan anda -
mana dapat info ini-
asas perakaunan sekarang -
bagi satu aset semasa-
kenapa ta sambung study -
sanggup ke sabah atau sarawak tak -
masalah - diberi duit macam mana nak buat? -Rasuah-
pertimbangkan kenapa memilih syarikat tersebut - bukan kerana duit -
itu sahaja - kami doakan anda berjaya :)
sebulan - jika berjaya terima surat ,
jika dalam tempoh tiga bulan tidak dipanggil , anda gagal
still think , i was very bad in this interview . and maybe still fail . hmm
Thursday, October 5, 2017
Asas Perakaunan Malaysia 2017
2015 ( melaksanakan asas akruan)
tp asas perakaunan negara : berasaskan perakaunan tunai ubah suai
aku berhempas pulak cari laman web @ group untuk aku berhubung dengan salah seorang ,
Alhamdulillah Puan Mazita Abas reply chat dan menjelaskan kekeliruan.
terima kasih Puan, semoga di murahkan rezeki ke atas Puan Sekeluarga
Aamiin
Preparation Interview Pembantu Akauntan W19 ~
Wednesday, October 4, 2017
Why I Love To Go To A Lot Of Interview ~
Gain New Experience !
Improve my communication skills !
Become a brave person !
" Dah kerja still pergi interiew, untuk apa? buang masa je. ?"
inilah orang cakap , kumpul pengalaman , pengalaman mematangkan kita "
Mane tahu kut sangkut dengan any job yang bantu aku gain experience untuk jadi akauntan,
as long as we do what we love, we will happy -
ngeh ngeh !
bagi aku exerience sangat penting !!
takdelah , aku bagi experience aku kat SMK harian biasa, sometimes bising , but sebab aku minat accounting , kekalkan diri kat sekolah tu dengan tabah (kelentong ! sebulan pertama menangis . as orang ejek ustazah pilihan lah, kena buang sekolah lah, penat cakap yg aku pindah sebab nak pure account , buat aku rasa nak balik AiZek, menyesal pun ada time tu)
tapi sejak meningkat dewasa, aku bersyukur sebab banyak benda aku boleh kat situ,
tutor math adalah salah satu benda yang paling best .... aku pilih mengajar kelas last sebab ..
aku kesian kan depa,, selalu tersisih ,, even dieorang lah selalu ngejek aku awal2 masuk.. but now they dah jadi friends aku,, so It's better face everything hard to smile later.
Sesungguhnya Allah datangkan kemudahan setelah kesulitan
walaupun di kyp only 5 months, tapi aku dapat cara nak berjaya kat IPT as aku ni selalu bercommunicate to solve problem together, till now still contact mereka kat sana , and berbincang abt their problem and try solve together eventhough aku tak face ! - Problem Solving- juga salah satu benda yang aku minat sebab nak perah otak untuk fikir jalan penyelesaian.
tengok mistake kenapa depa fail , then i write macam mana nak berjaya kat IPT , some of sebab mistakes aku kat sana juga, akuu jadikan pengajaran ..
KEEP MOTIVATION itu penting !
So , apa yang aku boleh conclude kat sini , Experience sgt penting as zaman sekarang nak kerja , dia nak experience hang !
experience orang pula bantu hang untuk hang tak ulang kesilapan sama !
persediaan untuk temuduga
Friday, September 29, 2017
Temuduga Kerajaan ~
![]() |
Ni interview aku last year, malas nak describe sebab this is my first time interview for any job.
*LACK OF EXPERIENCE AND KNOWLEDGE*
|
![]() |
| Yang ini aku tak join sebab , ketinggian aku 146 ! Dia nak 155 ~ |
Sunday, September 24, 2017
Shine in my menthol
well even sekecil-kecil,ia tetap ada kebaikan @ ilmu untuk kita.
begitu juga sekecil - kecil zarah kebaikan @ kejahatan, ia diambil kira untuk Hari Perhitungan Amalan kita nanti
kek
roti ( Roti Pizza on Sunday ! macam best jew . )
muffin
cupcakes ( ini pun fav aku -huhu-)
chocolate (yummy)
dadih
aiskrim (aiskrim malaysia or another ice cream - doublelicious )
this is my simple idea for my business
because i lack of time for busying with my full time job
Monday, September 18, 2017
Take Time to think WHAT IS OUR MISTAKES?
Friday, September 15, 2017
Kebakaran Tahfiz 14.09
setiap kali tengok video mereka, hiba sangat,
kalau memang ada unsur khianat,
biarlah mereka dapat setimpal,
jeritan mereka jelas sangat
tak tahu lah macam mana kalau depan2
takziah buat keluarga mangsa.
tidak boleh diulas lebih panjang .
biar pihak bertanggungjawab melakukan tugas mereka.
Al Fatihah.


























